1 sty 2009

Systemy napełniania - Touchdown

Na tak zwany warsztacie mam teraz Sheaffera z lat 60ych w wersji Touchdown i ponieważ szczęśliwie udało mi się go rozłożyć na części pierwsze, postanowiłam podzielić się tą dobrą nowiną.


Sheaffer c.1964 ze stalówką tzw. "short Triumph" - w częściach

Jak widać w tak niewielkim "upchano" tak wiele:
1. skuwka
2. pierścień (pomiedzy sekcją a korpusem)
3. korpus
4. pokrętło rączki systemu
5. stalówka
6. sekcja (obsadka)
7. zatrzask skuwki
8. spływak
9. uszczelka (pomiędzy spływakiem a łącznikiem)
10. łącznik (wkręcany w sekcję z otworem na część spływaka)
11. rączka systemu (to ona, jej ruch wytwarza podciśnienie, które spręża i rozpręża gumkę)
12. najbardziej technologicznie zaawansowany element :-) - śruba do skręcenia rączki z pokrętłem
13. metalowa osłona gumki (z trzema otworami - dwa po bokach, jeden na końcu)
14. gumka w rozmiarze 14 1/2 przed przycięciem


Sheaffer Triumph Valiant, c.1950

Tak mniej więcej powinno to pióro wyglądać po złożeniu, ale kto wie, może wyjdzie mi ... sokowirówka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz