27 gru 2008

Aikin Lambert cz.I

Przez długi czas przekonana byłam, że Aikin Lambert to jednoosobowa firma pana Lambert'a, o rzadkim imieniu Aikin. Potem trafiła do mnie piękna, wielka stalówka (No 9) do wczesnego pióra maczanego z imprintem J.C.Aikin, w której się rzecz jasna natychmiast zakochałam, bo kochliwa jestem strasznie, ale która jednocześnie wyzwoliła iskrę ciekawości, zaintrygowania, potrzeby przeprowadzenia śledztwa i dojścia prawdy.
Na temat tej firmy wiadomo stosunkowo niewiele. Nikt się chyba dotychczas nie zdobył na wejście do archiwów i odnalezienie szczegółowych informacji na temat jej losów. Ze strzępków danych udało mi się złożyć taką to historię:



źródło zdjęcia: "Victorian Pencils - Tools to Jewels", Deborah Crosby, Shiffer Publ. Ltd, 1998, str.156

James Cornelius Aikin urodził się 14 lipca 1840 roku w msc. Poughkeepsie w Stanie Nowy Jork. Pierwszą firmę w branży jubilerskiej założył w 1859 (J.C. Aikin & Co). Nie wiadomo od kogo nauczył się robić wyśmienite stalówki, pióra maczane, ołówki i tzw. pencil-holdery, ani kiedy dokładnie i w jakich okolicznościach poznał Henry'ego Lambert'a - wiadomo natomiast z całą pewnością, że współpraca obu panów zaowocowała powstaniem jednej z najbardziej rozpoznwalnych i najbardziej prężnych firm we wczesnym okresie historii pióra. Pod szyldem Aikin, Lambert & Co działała w latach 1864-1932. (cdn)


zdjęcie: Aikin Lambert, eyedropper w rzadkiej koszulca "Golpheresque", c.1913-1918

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz